Léon Buskens in Morocco World News over het NIMAR

In september is een nieuwe groep enthousiaste studenten van start gegaan bij het Nederlands Instituut Marokko (NIMAR) in Rabat. Morroco World News sprak met Léon Buskens, directeur van het NIMAR.

Het NIMAR is sinds 2016 onderdeel van de Faculteit Geesteswetenschappen. Volgens Buskens draagt het NIMAR bij aan een sterkere samenwerking tussen Marokkaanse en Nederlandse wetenschappers op het gebied van sociale wetenschappen, geesteswetenschappen en politieke wetenschappen.

Studenten bij het NIMAR leren naast de academische kant, ook de culturele kant van Marokko goed kennen. Buskens: ‘Studenten verblijven vaak bij gastgezinnen die hen laten kennismaken met de gebruiken en de Marokkaanse cultuur. Zij doen dus niet alleen academische kennis op, maar groeien tijdens hun verblijf ook uit tot jongvolwassenen die buiten hun comfortzone durven kijken.’

Meer weten?
Lees het hele artikel bij Morocco World News