Presentatie masterscripties Jeugdrecht op het ministerie van Justitie en Veiligheid

Op dinsdag 17 september 2019 hebben Nina van Capelleveen, Princilla Metri en Jolene Groenestijn een presentatie gegeven over hun masterscripties.

Het ministerie heeft een selectie gemaakt uit een lijst van met een acht bekroonde masterscripties. De betrokkenheid van ouders bij de uitvoering van jeugdreclassering, de informele rechtsingang van minderjarigen bij de rechter en bevallen onder pseudoniem kwamen aan bod. Van het ministerie waren er beleidsmedewerkers van de afdelingen Jeugd en de Centrale Autoriteit aanwezig bij de presentaties.

Het was een interessante en inspirerende middag, waarbij actuele onderwerpen vanuit een kinderrechtelijk perspectief voor het voetlicht zijn gebracht door de scribenten van de master Jeugdrecht. Zowel de sprekers als de toehoorders waren heel enthousiast en het ministerie heeft de studenten van de master Jeugdrecht volgend jaar opnieuw uitgenodigd.

vlnr: Jolene Groenestijn, Princilla Metri en Nina van Capelleveen