Coen Modderman benoemd tot Thorbecke-fellow

Sinds deze zomer is Coen Modderman als fellow verbonden aan de Thorbecke-leerstoel van de Universiteit Leiden.

Hij heeft de leiding over het project juridische vragen in het sociaal domein. Dit fellowship combineert hij met zijn werkzaamheden als adviseur bij Haute Equipe Partners in Public, een adviesbureau met onder andere een juridisch team en een team sociaal domein. ‘De Thorbecke-leerstoel en Haute Equipe vormen vanwege de inhoudelijke raakvlakken en de enthousiaste instelling van mijn collega’s aan beide zijden mijns inziens een prachtige combinatie’, aldus Modderman.

Hij kijkt erg uit naar de samenwerking met Thorbecke-hoogleraar prof. mr. Geerten Boogaard, zijn mede-Thorbecke-fellows en andere Leidse collega’s. Dat enthousiasme is wederzijds. Boogaard: ‘Met fellows als Coen krijgt de leerstoel een hoop nieuwe kennis en energie erbij. Daar gaat het onderzoek binnen de Thorbecke leerstoel veel profijt van hebben.’

Thorbecke-fellows zijn onderzoekers die binnen het verband van de leerstoel een project uitvoeren dat in het onderzoeksprogramma van de leerstoel past. Een dienstverband met de Universiteit Leiden is daarvoor geen voorwaarde. Een goed idee en veel inzet wel.

Over Coen Modderman

Coen Modderman studeerde in 2012 cum laude af aan de Universiteit Utrecht, waar hij in de zeven jaren daarna docent staats- en bestuursrecht, onderzoeker en lid van het bestuur van het Utrecht Law College was. Tevens was hij enige tijd aan de University of Curaçao verbonden als gastdocent staatsrecht. Hij promoveerde in 2018 bij prof. dr. Henk Kummeling en prof. dr. Remco Nehmelman op een proefschrift over parlementaire betrokkenheid bij de totstandkoming van verdragen. Sinds 2019 is hij adviseur bij Haute Equipe Partners in Public.