Maak kennis met het Brain and Development Research Center

Wat zijn de kansen voor sociale betrokkenheid nu jongeren opgroeien in wereld met ongekende digitale mogelijkheden? Hoe creëren we optimale condities voor leren waarbij jongeren voorbereid zijn op de samenleving van de toekomst? Onderzoekers van de Universiteit Leiden trekken samen op om deze complexe vragen te beantwoorden, in het Brain and Development Research Center.

Onderzoeksvragen worden gemaakt in co-creatie met maatschappelijke partners en jongerenpanels. Onderzoeksgegevens worden beschikbaar gesteld voor andere onderzoekers en publicaties zijn volledig open access. Onze onderzoekers van het Brain and Development Research Center geven regelmatig lezingen voor een breder publiek.

Met 8 principal investigators met een complementaire expertise hopen we grote stappen te maken naar inzichten in de dynamische ontwikkelingen van het adolescentenbrein.

Brain and Development Lab wordt Brain and Development Research Center

Het Brain and Development Research Center bestaat uit 8 Principal Investigators, onder leiding van hoogleraren Eveline Crone en Berna Guroglu. Samen met hun post docs and AIO's stellen en beantwoorden ze onderzoeksvragen via samenwerking en open science. Daarbij gaat het team uit van het idee dat de beste wetenschappelijke vooruitgang komt door samenwerking, interdisciplinariteit en open science.

Maak kennis met het Brain and Development Research Center