Wout Broekema op de shortlist voor de Els Witte Prijs

Wout Broekema staat op de shortlist voor de Els Witte Prijs 2019, een prijs voor de beste proeschrift in de Politieke Wetenschappen. De prijs is in het leven geroepen door de Nederlandse Kring voor de wetenschap der Politiek (NKWP).

De jury bestaande uit Nederlandse en Vlaamse politiek wetenschappers onder leiding van Steven van de Walle (KU Leuven) beoordeelde proefschriften die in 2018 verdedigd waren.

De Els Witte Jaarprijs zal op 13 juni tijdens het Politicologenetmaal gehouden bij de Universiteit van Antwerpen worden uitgereikt.

De genomineerden

De vier genomineerden en hun proefschriften in alfabetische volgorde:

• Femke Bakker (Universiteit Leiden), Hawks and Doves. Democratic Peace Theory Revisited.
  • Wouter Geert Broekema (Universiteit Leiden,) When does the Phoenix Rise? Factors and Mechanisms that Influence Crisis-Induced Learning by Public Organizations.
  • Koen Damhuis (European University Institute), Roads to the Radical Right. Understanding Different Forms of Electoral Support for Radical Right-Wing Parties in France and the Netherlands.
  • Philippe van Gruisen (KU Leuven), The Political Economy of Decision-Making  in the Council of the European Union.

Je kunt meer lezen over deze aankondiging en over de prijs op de website van de NKWP.

Photo