Nieuwe assessor Bas Schaalje: ‘Geef studenten inspraak’

De opvolger van assessor Marleen van Dorst is bekend: vanaf september 2019 zal Bas Schaalje voor één jaar assessor zijn. De masterstudent ICT in Business and the Public Sector wil ervoor zorgen dat studenten zich gehoord voelen door de faculteit.

Ambities

Als assessor zal Bas de studenten in het faculteitsbestuur vertegenwoordigen, maar zich ook inzetten voor de studieverenigingen, de opleidingscommissies en de faculteitsraad. Bas is ambitieus: ‘Ik wil er alles aan doen om het niveau van het onderwijs zo hoog mogelijk te houden.’ Hiervoor wil hij effectief gebruikmaken van vak-evaluaties om, waar nodig, verbeteringen door te voeren. ‘Ook wil ik ervoor zorgen dat studenten zich gehoord voelen door de faculteit, ik wil ze inspraak geven in de besluiten. En ook belangrijk: ze tijdig informeren over wat er staat te gebeuren.

Bas Schaalje stelt zich voor

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of

Student zijn en blijven

‘Wat ik verder belangrijk vind, is dat dat studenten zich naast hun studie ook kunnen ontwikkelen. Ik ga ervoor zorgen dat het voor die studenten makkelijker wordt om studiepunten te halen en dat ze de juiste ondersteuning krijgen.’ Daarnaast hecht bBas er belang aan dat hij zelf onder de studenten blijft: ‘Ik ben zeker van plan te blijven studeren komend jaar. Want het assessorschap is een student in het bestuur van de faculteit, dus het is cruciaal om die rol van student ook te blijven houden.’

Opvolging

Na vijf vrouwelijke assessoren krijgt de faculteit nu dus weer een mannelijke assessor. Rembrandt Donkersloot was in het jaar 2013-2014 het laatste mannelijke student-lid van het bestuur. Bas Schaalje zal Marleen van Dorst opvolgen, die haar master Molecular Genetics & Biotechnology zal vervolgen. In haar jaar als assessor zette Marleen zich onder andere in voor meer aandacht voor internationalisering, diversiteit, maar ook de mentale gezondheid van studenten.

Vragen?

Heb jij een vraag of suggestie voor Bas? Stuur hem een mail of loop langs in het Bestuursgebouw, kamer BS.003.

CV

Afgelopen jaar was Bas penningmeester van het Studievereniging Overleg Platform. Het jaar daarvoor was hij secretaris van Stichting Bètabanenmarkt. In het huidige studiejaar is hij student-assistent bij twee vakken in de bacheloropleiding Informatica en Economie.