10-jarig jubileum summer school Interest Group Politics

De ECPR summer school over Interest Group Politics viert zijn 10-jarig jubileum. Om deze speciale editie te vieren, omvat de zomerschool van dit jaar vele gerenommeerde onderzoekers en professoren uit de hele wereld. Als onderdeel van het jubileum wordt bovendien een buitengewone eendaagse conferentie voor de deelnemers georganiseerd.

De conferentie, genaamd Lobbying and Political Advocacy: Building Bridges between Practice and Academia, is een uniek initiatief dat voor het eerst de prominente wetenschappers, professionals (met name belangenvertegenwoordigers van verschillende Nederlandse organisaties), en zeer gemotiveerde (PhD of gevorderde master) studenten bij elkaar wil brengen om de laatste ontwikkelingen en de uitdagingen van het vak te bespreken.

Het programma van de summer school en de conferentie behandelt cruciale vragen rondom beleidsvorming en politieke belangenbehartiging: Hoe belangenorganisaties te mobiliseren voor beleidsverandering in een complexe politieke omgeving en hoe de politieke inlvoed van een groot aantal belangenorganisaties de aanpak van mondiale uitdagingen beinvloedt.

De 10e editie vindt plaats op de Universiteit Leiden (Campus Den Haag) en wordt georganiseerd in samenwerking met de Universiteit van Amsterdam en de Universiteit van Antwerpen.

ECPR Summer School on Interest Group Politics

De summer school is een unieke gelegenheid voor PhD-onderzoekers en masterstudenten met een interesse in politieke belangenbehartiging, belangengroepen, politieke invloed en beleidsvorming.

Meer informatie over de ECPR Summer School