Nieuwe introductiefilm voor beginnende coassistenten

Hoe ziet een dag in het leven van een coassistent er eigenlijk uit? Studenten geneeskunde die in het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) als coassistent aan de slag gaan, krijgen te maken met veel veranderingen en nieuwe uitdagingen. Om ze hier goed op voor te bereiden heeft de afdeling Interne geneeskunde een introductievideo laten maken.

De video is gemaakt door prof.dr. Marlies Reinders, drs. Arianne Pieterse en dr. Wendy Zondag van de afdeling interne geneeskunde in het LUMC in samenwerking met filmproductie bedrijf Butch collective en het Centre for innovation van de Universiteit Leiden.

Betere voorbereiding

In het introductiecoschap wordt de video aangeboden aan coassistenten als onderdeel van een blended learning module. In de module maken aankomende coassistenten online discussieopdrachten over aspecten van het leven als coassistent waarop ze zich nog onvoldoende voorbereid voelen.

Naast de informatie uit het filmpje krijgen nieuwe coassistenten ook de mogelijkheid om vragen te stellen aan peers en docenten over het leven van een coassistent. Het doel hiervan is om ze beter voor te bereiden op het leven als coassistent in de praktijk. Hierdoor komen ze eerder toe aan medisch inhoudelijke leerdoelen.

Introductiecoschap geneeskunde LUMC

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of