Dorota Mokrosinska ontvangt Rockefeller Visiting Fellowship beurs aan Princeton

Dorota Mokrosinska, Universitair docent filosofie aan het Instituut voor Wijsbegeerte, is geselecteerd voor een Laurance S. Rockefeller Visiting Faculty Fellowship aan het University Center for Human Values van Princeton-universiteit voor het academisch jaar 2019-2020.

Deze beurs wordt toegekend aan wetenschappers die werkzaam zijn in de morele, politieke en rechtsfilosofie. De onderzoekers worden geselecteerd op basis van het belang en de kwaliteit van hun onderzoek en "de bijdrage die zij in de toekomst waarschijnlijk zullen leveren aan het hoger onderwijs door het onderwijzen en schrijven over ethiek en menselijke waarden". Laurance S. Rockefeller gastonderzoekers wijden een academisch jaar in residentie aan Princeton-universiteit, door deel te nemen aan colleges en verschillende lezingen om hun onderhanden werk te delen.

Tijdens haar verblijf in Princeton zal Dorota Mokrosinska werken aan een boekproject waarin de legitimiteit van geheimhouding in democratisch bestuur wordt onderzocht, en de laatste hand leggen aan de redactie van een essaybundel voor Routledge: Contested Trade-Offs: Secrecy and Transparency in European Democracies.