Paneldiscussie ‘Kernwapens in een nieuwe geopolitieke werkelijkheid’

Het Institute of Security and Global Affairs (ISGA) van de Universiteit Leiden organiseerde op dinsdag 16 april samen met de Adviesraad Internationale Vraagstukken (AIV) een paneldiscussie naar aanleiding van de aanbevelingen uit het rapport: ‘Kernwapens in een nieuwe geopolitieke werkelijkheid. Hoog tijd voor nieuwe wapenbeheersingsinitiatieven.’ In dit rapport adviseert de AIV de Nederlandse regering om nieuwe initiatieven te ontplooien het gebied van wapenbeheersing, het ‘credible deterrence’-beleid aan te scherpen, strategische stabiliteit te behouden en de kans op nucleaire risico’s te verminderen. Hieronder volgt een beknopte weergave van de tijdens de paneldiscussie gebruikte argumenten.

Lees het volledige artikel hier (Engels)