Universiteit Leiden

nl en

Gert Jan Lelieveld in NRC over prijzen en potentiële winnaars

Hoe meer identieke prijzen worden weggegeven hoe minder aantrekkelijk een loterij oogt voor de deelnemers. Sociaal- en Organisatiepsycholoog Gert Jan Lelieveld in de Gedragscolumn van NRC over de emoties van de aspirant prijswinnaar.

NRC Gedragscolumn

Wie meer identieke prijzen kan winnen, wordt minder begerig

Gert-Jan Lelieveld onderzoekt interpersoonlijke processen vanuit een sociaal psychologisch, sociaal neurowetenschappelijk en ontwikkelingsperspectief. Eén lijn van dit onderzoek focust op de interpersoonlijke effecten van emoties. De tweede lijn focust op slachtoffers, uiters, en toekijkers van sociale buitensluiting. Lelieveld doet ook onderzoek naar deceptie, liegen, economische keuzes en moreel gedrag. Deze pagina bevat vermeldingen van Lelieveld in de media

Meer in de media


NRC Gedragscolumn

Mensen voelen meer verantwoordelijkheid voor de negatieve consequenties van inentingen dan voor de consequenties van nietsdoen, Lelieveld in de Gedragscolumn van NRC.
Waarom sommigen vaccineren erger vinden dan niks doen

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie