Dissertatieprijs European Law Faculties Association toegekend aan Vestert Borger

Op donderdag 11 april ontving Vestert Borger de dissertatieprijs van de European Law Faculties Association tijdens de jaarlijkse vergadering van de vereniging in Turijn. De vereniging heeft tot doel de kwaliteit van juridisch onderwijs in Europa te verbeteren. Met haar dissertatieprijs beoogt ze uitmuntend onderzoek in Europees recht te erkennen en stimuleren.

Vestert Borger ontving de prijs voor zijn proefschrift The Transformation of the Euro: Law, Contract, Solidarity, geschreven onder supervisie van professor Stefaan Van den Bogaert (promotor) en dr. Jorrit Rijpma (copromotor). In zijn proefschrift, cum laude verdedigd aan de Universiteit Leiden op 31 januari 2018, onderzoekt Borger hoe de muntunie tijdens de euro crisis een constitutionele gedaantewisseling kon ondergaan terwijl de Unieverdragen vrijwel onveranderd bleven.

Meer informatie over de European Law Faculties Association