Alumni van de master Jeugdrecht komen naar Leiden voor carrièremiddag en alumni-avond

Op dinsdag 16 april 2019 ontvingen de studievereniging JSV Liberi en de afdeling Jeugdrecht alumni van de master Jeugdrecht tijdens een carrièremiddag en alumni-avond.

In de middag organiseerde de studievereniging JSV Liberi een carrièremiddag waar zes alumni van de master Jeugdrecht kwamen spreken over hun huidige baan. Denise Verkroost vertelde over promoveren bij de afdeling Jeugdrecht, Lauren van Damme over haar werk als juridisch medewerker bij Rechtbank Rotterdam, Tamara Kuijs gaf de aanwezigen een kijkje in het werken bij de Stichting Kwaliteitsregister Jeugd, Lieke Buurman en Roos Willems spraken over hun baan bij het ministerie van Justitie en Veiligheid als beleidsmedewerker Toezicht en Behandeling respectievelijk adviseur Internationale Kinderaangelegenheden en tot slot vertelde Marije Meijer over haar werk als jurist bij het Centrum Internationale Kinderontvoering. Dit leverde zes enthousiaste en bevlogen praatjes op die lieten zien dat studenten na de master Jeugdrecht nog veel verschillende kanten op kunnen.

Nadat de aanwezigen hadden genoten van pizza’s, begon de jaarlijkse alumni-avond. Deze avond werd georganiseerd door de alumnicommissie Jeugdrecht die volgens traditie heerlijke taarten had gebakken. Prof. mr. drs. M.R. Bruning heette de aanwezige alumni welkom en vertelde over de ontwikkelingen van de master Jeugdrecht en het onderzoek dat momenteel door de afdeling Jeugdrecht wordt uitgevoerd. Zij merkte ook op dat er inmiddels bijna 200 alumni van de master Jeugdrecht zijn en hoe bijzonder zij het vindt dat zij geregeld alumni tegenkomt als professional bij de rechtbank of tijdens congressen. Alumni Arjan de Vries en Machteld van Werven vertelden vol enthousiasme over hun baan als BOPZ-secretaris en Beleidsmedewerker Jeugd bij het Openbaar Ministerie (Arjan) en als advocaat (Machteld). Vervolgens gaf loopbaancoach Marije Bedaux praktische tips over hoe je jezelf kunt presenteren, job crafting, het stapelen van banen en andere manieren die ervoor kunnen zorgen dat jouw baan perfect aan jouw wensen voldoet. Na al deze interessante en inspirerende verhalen werd de avond afgesloten met een borrel waar nog volop gelegenheid was om te netwerken.