Afstudeerceremonie Master Crisis and Security Management (MSc)

Op 9 april jl. vond de afstudeerceremonie van de master Crisis and Security Management (MSc) plaats. Drie afgestudeerden werd gevraagd hoe ze zich nu voelen, wat ze gaan missen, of ze achteraf graag iets anders hadden willen aanpakken en wat hun toekomstplannen zijn.

Carmen van Polanen Petel

Carmen van Polanen Petel schreef een master thesis over hoe anonimiteit een groot voordeel is voor drugshandelaren die online te werk gaan in vergelijking met drugshandelaren die dat offline doen.

Wat ik het meest ga missen is het studeren zelf. Het is fijn om je tijd vrij in te kunnen delen en dat ga ik missen. Ik vond het hele proces van een thesis schrijven erg lastig maar uiteindelijk is het wel heel leuk om je eigen onderzoek te kunnen doen. Tijdens je master heb je gewoon vakken, tentamen of papers, je weet hoe je dat moet aanpakken en je leert veel verschillende interessante materie. Met je thesis, echter, heb je echt je eigen project en begin je zonder aanknopingspunt. Je moet gewoon starten en dat is onwijs uitdagend maar uiteindelijk heb je dan wel een eindresultaat waar je erg trots op kan zijn en voel je je ook echt voldaan. Wat betreft toekomstplannen ga ik binnenkort niet snel verder studeren. Wel zou ik graag recherchekunde bij de politieacademie willen doen en dan werken met studeren combineren.

Michel Soomers

Michiel Soomers schreef een master thesis over welke crisismanagement strategieën succesvol en minder succesvol zijn in het aanpakken van sociaal media-evenementen die escaleren in crisissen.

Ik ben heel blij dat ik ervan af ben eigenlijk. Wel doe ik nog een tweede master, bestuurskunde International European Governance, dus het zijn nog een beetje gemengde gevoelens; ik ben opgelucht om van de ene af te zijn maar de andere is nog bezig. Achteraf had ik het wel graag sneller willen doen. Ik heb veel naast mijn thesis gedaan, dat was erg goed en daar leerde ik veel van, maar ik had hem wel graag sneller willen afronden. Het leukste aan deze master vond ik de actualiteit. Je zit bovenop wat er gebeurt in de wereld en ik vond het heel leuk om daar mee bezig te zijn. Het minst leuke vond ik dat je soms wat op de oppervlaktes blijft omdat je veel verschillende onderwerpen behandelt en je niet echt de diepte in gaat. Al met al heb ik heel erg genoten van deze master.

Maarten de Leeuw

Maarten de Leeuw schreef een master thesis over het gebruik van anti koloniaal discours in Isis propaganda.

Het is al een tijdje terug dat ik mijn scriptie inleverde, in januari maar ik ben nog steeds erg blij dat het gelukt is. Wel ben ik voor een andere studie nog bezig met het inleveren van mijn thesis maar het voelt nog steeds als een fijne tussenstop.Wel had ik liever de volgorde omgedraaid zodat ik niet twee scripties achter elkaar aan het schrijven zou zijn, liever achteraf een stage dan dus. Het leukste aan deze master vond ik dat het heel actueel is, met veel actuele problematiek waar je mee omgaat en mee aan de slag gaat. Wat ik minder leuk vond is dat de vakken vrij kort waren, dat kon soms wat overhaast voelen.

Over MSc Crisis and Security Management

Tijdens deze multidisciplinaire en voor je carrière relevante masteropleiding maak je kennis met de politieke en sociale dimensies van de bestuurlijke aanpak van (on)veiligheid en crises. Je bestudeert hedendaagse veiligheidsproblemen vanuit nationaal en internationaal perspectief en je verwerft diepgaande kennis van de ingewikkelde problematiek van veiligheid en crises in een complexe en globaliserende wereld. De combinatie van theorie, praktisch inzicht en analytische vaardigheden bereidt je voor om aan de slag te gaan in publieke of private organisaties.

Meer informatie op de Engelse website