Universiteit sponsort de Leidse Singelloop

Dit jaar gaat er bij de Leidse Singelloop per hardloper geen 4 euro naar het goede doel, maar 4,44 euro. De Universiteit Leiden doneert tijdens de hardloopwedstrijd op 5 april het symbolische bedrag van 44 cent bovenop het inschrijfgeld van elke renner.

4,44 euro per deelnemer

De Universiteit Leiden sponsort de singelloop vanwege de 444ste verjaardag van de universiteit, die in 2019 uitgebreid gevierd wordt met tal van activiteiten. Toevallig vindt dit jaar ook nog eens de 44ste singelloop plaats. Dat deed de universiteit besluiten om de goede doelen van de singelloop extra te sponsoren, waardoor het opgehaalde bedrag per renner uitkomt op het symbolische bedrag van 4,44 euro.

Poster voor de Leidse Singelloop
De Universiteit Leiden doet mee aan de Singelloop en doneert 44 cent voor elke deelnemer

Gezondheid studenten en medewerkers

De universiteit roept medewerkers en studenten op om deel te nemen aan de Singelloop. Want niet alleen is een hardloopwedstrijd leuk om te doen, het past ook goed in ons streven om op de gezondheid van onze studenten en medewerkers te letten. We zijn onlangs, als eerste Nederlandse universiteit, lid geworden van het netwerk van Healthy Universities. Daarmee proberen we gezonde initiatieven te starten en te steunen.

Sportieve universiteit

Er is al 444 jaar een sterke band tussen het trainen van de geest (met studie en onderzoek) en van het lichaam (met sport). De net opgerichte universiteit werd beroemd  om haar schermschool. En meer dan 400 jaar later zijn veel studenten en medewerkers sportief actief op het Universitaire Sportcentrum. Naast de Singelloop hebben we nog meer sportieve onderdelen van de 444-viering: zoals een nieuw fietsrondje Leiden - Den Haag en de Science Run, die op 28 september 2019 precies 4,44 km lang wordt.

Met en in de stad

We vieren onze bijzondere leeftijd met en in de universiteitssteden Leiden en Den Haag. We proberen ook op een verrassende manier inwoners van de stad te laten kennis maken met onze universiteit. Daarom haken we aan bij mooie lokale evenementen, zoals de Singelloop, 3 October en het Bevrijdingsfestival in Den Haag. En we willen dat inwoners van Leiden en Den Haag ons op onverwachte plekken tegenkomen, zoals in de schoolbanken, het café en langs de Leidse singels.

Mail de redactie

Goede doelen

Het inschrijfgeld van de deelnemers gaat altijd naar goede doelen in Leiden. Dankzij de sponsoring krijgen de goede doelen dit jaar dus een grotere schenking. De goede doelen van de 44ste Singelloop zijn:

• Woonzorgcentrum Van Wijckerslooth en Hofwijck
  • Mytylschool de Thermiek