Europese organisatie voor artificiële intelligentie opent vijf kantoren

De Confederation of Laboratories of Artificial Intelligence Research in Europe (CLAIRE) gaat in heel Europa ondersteunende kantoren openen.

Leids hoogleraar een van de initiatiefnemers

Holger Hoos, hoogleraar Machine learning aan het Leiden Institute of Advanced Computer Science (LIACS), is een van de drie initiatiefnemers van CLAIRE. Hij onderstreept het belang van deze nieuwe ontwikkeling: ‘CLAIRE zet een belangrijke stap door administratieve kantoren te openen in heel Europa, om de organisatie te versterken, om de nationale overheden te betrekken en om ervoor te zorgen dat de stemmen van de Europese AI-experts gehoord worden', aldus Hoos. Lees meer hierover in het Engelstalige bericht Major steps towards realising a bold vision for European Excellence in AI.

Kom naar het publiekssymposium

Op 4 april hoor je in Leiden alles over kunstmatige intelligentie. Deelname is gratis, meer informatie vind je hier.