Peter Rodrigues over de positie van kinderen in het vreemdelingenrecht

Het kind heeft nooit een eigen plek in het migratierecht gekregen en dat is nu langzaam aan het veranderen aldus Peter Rodrigues in One World. Mede dankzij het Kinderrechtenverdrag en uitspraken van het Hof van Justitie in Luxemburg lijkt het tij te keren en komt er meer aandacht voor deze groep.

In Rodrigues's wetenschappelijk onderzoek valt de aandacht voor kwetsbare kinderen en hun positie in het vreemdelingenrecht op. Rodrigues is bijzonder verheugd met het recente akkoord over het Kinderpardon, waardoor 700 kinderen die de hoop al bijna hadden opgegeven toch in Nederland kunnen blijven.
Nederland heeft altijd een vrij harde lijn gevoerd en is daar ook al een paar keer internationaal voor op de vingers getikt.

Lees het volledige artikel