Frank Chouraqui nieuwe onderwijsdirecteur Wijsbegeerte

Frank Chouraqui is per 1 januari 2019 benoemd tot onderwijsdirecteur van het Instituut voor Wijsbegeerte. Zijn missie is het onderwijs op hoog niveau houden, plezier in het werk voor alle collega’s en dat alle studenten wijsbegeerte voldoening uit hun studie halen.

Frank Chouraqui

Invulling van het onderwijs

Als eerste wil Frank de invulling van het onderwijs bepalen. Frank: 'Willen we bijvoorbeeld tutorials gebruiken? Welke vakken bieden we aan? Wie gaan de colleges geven? Alle docenten die bij ons college geven zijn geschikt, maar soms wil je die éne docent koppelen aan een specifiek vak. Zo kunnen we er een fantastische ervaring voor zowel studenten en docenten van maken.

Wat is je focus voor de komende periode?

Frank: 'Er zijn de gebruikelijke actiepunten waarmee we aan de slag moeten. Denk aan zaken als het plannen en afstemmen met opleidingsvoorzitters en docenten. Wie wat gaat doceren? En hoe zorgen we dat iedereen voldoende tijd heeft om zich voor te bereiden?

Verder wil ik me concentreren op drie hoofdlijnen:

1. De student centraal zetten: de kwaliteit van het onderwijs behouden en waar mogelijk verbeteren. En studenten moeten zich goed op hun plek voelen.
  2. Het bewaken van onderzoekstijd: de werkdruk is hoog, daarom is het nodig dat we de processen efficiënt inrichten. We kunnen bijvoorbeeld kijken hoe we die werkdruk onderling kunnen verdelen.
  3. Minder tijdelijke contracten voor docenten: dit bevordert de kwaliteit van het onderwijs en docenten worden daardoor ook meer onderdeel van het onderzoeksinstituut.’