Quirine Simons wint ook facultaire Master Scriptieprijs

Quirine Simons kreeg de Master Scriptieprijs uitgereikt voor haar masterscriptie Onderwijswetenschappen ‘Neural correlates of validation during reading: Knowledge-based and text-based monitoring’.

Quirine Simons wint ook facultaire Master Scriptieprijs

Het onderzoek voor deze scriptie deed ze in het in het Brain and Education Lab van het Instituut Pedagogische Wetenschappen en richt zich op de opbouw en het onderhoud van een mentale representatie bij het lezen van een tekst.

Emile Scriptieprijs

Afgelopen december won Quirine ook al de Emile Scriptieprijs met haar masterscriptie. Haar masterscriptie viel op door de goede schrijfstijl en structuur.

Quirine was met haar scriptie erin geslaagd een complex en erg specifiek onderwerp helder te beschrijven en de relevantie goed duidelijk te maken, ook voor lezers die minder bekend zijn met het onderwerp of de gebruikte analyse technieken. Deze  scriptie is een mooi voorbeeld van een manier waarop nieuwe technieken zoals fMRI, waardevol zijn wanneer ze gebruikt worden om vragen te beantwoorden die een duidelijke basis hebben in de theorie.