Lenneke Alink ontvangt fonds voor onderzoek naar kinderen die een of beide ouders hebben verloren

Lenneke Alink heeft een subsidie van het Leids Universiteits Fonds ontvangen voor het project ‘Veerkacht na het meemaken van het overlijden van een ouder’. Dit project gaat in 2019 van start.

De effecten van het verlies van een ouder tijdens de kindertijd lijken op die van een negatieve levenservaringen. Zulke negatieve ervaringen kunnen van invloed zijn op het psychisch welzijn of op de lichamelijke gezondheid. Hoe komt het echter dat sommige mensen op lange termijn geen of minder negatieve effecten ondervinden dan anderen, welke factoren dragen hier aan bij?

Betere ondersteuning

Doel van dit project is een beter theoretisch begrip van de effecten van dit soort gebeurtenissen te verkrijgen voor betere ondersteuning en therapie. Het project heeft een looptijd van 3 jaar en zal van start gaan in 2019.

Leo Moret Fonds

Richard Moret was 16 jaar oud toen zijn vader overleed. Het bracht hem en zijn familie ertoe een fonds op te richten bij het Leids Universiteits Fonds (LUF), zodat er onderzoek kan worden gedaan naar kinderen die op jonge leeftijd één of beide ouders hebben verloren.