LLP werkbezoek aan advocatenkantoor Pels Rijcken in Den Haag

Op donderdag 29 november 2018 brachten LLP tutorgroep 27 en 28 een werkbezoek aan advocatenkantoor Pels Rijcken in Den Haag. LLP staat voor Leiden Law Practices en is een verplicht onderdeel van het studieprogramma voor eerstejaars rechtenstudenten.

Apollonia Bolscher van de afdeling Jeugdrecht en Anne Aagten van het Instituut voor Immigratierecht begeleiden samen met de studenttutoren de eerstejaars studenten tijdens de eerste paar maanden van hun studie aan onze faculteit. Zaken zoals het uitvoeren van wetenschappelijk onderzoek, het omgaan met een wettenbundel en het oefenen van presenteren en debatteren vormen onderdeel van het programma. Na een hartelijke ontvangst werd er een presentatie verzorgd door advocaten Sharona Heeroma en Reint Baas. Zowel de bestuursrechtelijke als de civielrechtelijke praktijk werd toegelicht aan de hand van pakkende voorbeelden van zaken uit het verleden en de studenten werd inzicht gegeven in de werkweek van een advocaat. De dag werd afgesloten met een borrel waar nog lang werd nagepraat.