Interne verbouwing Arsenaal gaat beginnen

Begin januari start de verbouwing van het Arsenaal! Na een grondige voorbereiding door de afdeling Vastgoed en de faculteit kan bouwbedrijf Du Prie aan de slag. Het is het tweede gebouw dat verbouwd wordt in het Humanities Campus project.

Het Arsenaal is, net als het P.J. Vethgebouw, een monument. Dat betekent dat in uitvoerig overleg met voornamelijk gemeentelijke instanties is gekeken naar het ontwerp en de wensen van onze faculteit en de afdeling Vastgoed. Aan de buitenkant van het Arsenaal verandert niets. Binnen wordt het pand helemaal vernieuwd. De werkkamers krijgen een nieuwe indeling en een fris en eigentijds uiterlijk. Er komen meerdere onderwijszalen, een binnentuin, een zolder met werkplekken en een zelfstudieruimte in de patio. Tijdens de verbouwing worden oorspronkelijke materialen hergebruikt, zoals bijvoorbeeld oud kozijnhout. Het bedrijf New Horizon heeft daarnaast ook stenen, kabels en kabelgoten ‘geoogst’. Als de materialen niet in het Arsenaal kunnen worden hergebruikt, dan krijgen ze een andere bestemming.

Wie, wat, waar en wanneer

De verbouwing zal ongeveer een jaar duren. Het gebouw kan naar verwachting in het voorjaar van 2020 door de medewerkers van het instituut LUCAS en een aantal medewerkers van het instituut LUCL in gebruik genomen worden. De voorbereidende werkzaamheden voor de verbouwing starten op maandag 17 december.

Met vragen en bij calamiteiten op de bouw kun je contact opnemen met de uitvoerder: Henny Kanters, bereikbaar via hk@duprie.nl of 06-50510023