Uitbreiding Wetenschapscongres voor vwo

Het 'Wetenschapscongres voor vwo' krijgt er een Engelstalige variant bij: de 'Leiden University’s Academic Challenge'.

Tijdens het Wetenschapscongres kunnen leerlingen uit 4 of 5 vwo een lezing, workshops en presentaties volgen ter inspiratie voor het nog te schrijven profielwerkstuk. Leerlingen uit 6 vwo kunnen een presentatie houden over hun onderzoek en meedingen naar de prijs voor de beste onderzoekspresentatie.

Vanaf cursusjaar 2018-2019 kunnen leerlingen kiezen uit een Nederlandstalige en een Engelstalige variant. Het Engelstalige congres, de Leiden University’s Academic Challenge is gericht op Engelstalige profielwerkstukken (tto-scholen) en extended essays (International Schools). Beide activiteiten zijn onderdeel van het Loket Profielwerkstukken van de Universiteit Leiden.

Belangrijke data

4 juni 2019 in Den Haag: Leiden University’s Academic Challenge