Ben Van Rompuy spreekt over toepassing Europese regels op sportregelgeving

Op 19 november 2018 organiseerde de American Bar Association (ABA), Section of Antitrust Law, een teleconferentie “Sports and Antitrust: Breaking the Ice”.

Dr. Ben Van Rompuy, Universitair Docent Europees Mededingingsrecht aan het Europa Instituut, nam deel aan de panel discussie, die gemodereerd werd door Bryan Bloom (Assistant Attorney General in the Antitrust Bureau of the New York Attorney General’s Office). Samen met Paul Johnson (Of Counsel, Baker McKenzie) and Victoria Newbold (senior associate Herbert Smith Freehills), besprak hij de meest recente ontwikkelingen aangaande de handhaving van het Europees mededingingsrecht in de sportsector.

Zijn bijdrage richtte zich voornamelijk op de recente beschikking van de Europese Commissie aangaande de Eligibility Rules van de International Schaatsunie. Ben Van Rompuy vertegenwoordigde de klagers, oud-schaatsers Mark Tuitert en Niels Kerstholt, in deze mededingingszaak.

Een audio-opname van het seminarie is beschikbaar op de website van de ABA.