Nieuwe master Governance of Sustainability: neem de toekomst in eigen hand

De nieuwe master Governance of Sustainability heeft als doel toekomstige veranderaars op te leiden, die de grote duurzaamheidsuitdagingen van de toekomst vanuit governance-perspectief durven aan te pakken.

Tijdens je studie doe je diepgaande kennis op over duurzaamheid uit zowel het governance-perspectief (sociale wetenschappen) als uit de natuurwetenschappen. Je leert hoe je deze perspectieven kunt integreren om de kwaliteit van governance-oplossingen voor grote duurzaamheidsuitdagingen, zoals klimaatverandering, verlies van biodiversiteit en de overgang naar een circulaire economie, te ontwikkelen en te verbeteren.

De studie is bedoeld voor studenten die een intermediair willen zijn tussen wetenschappelijke experts, beleidsmakers en politici op het gebied van duurzaamheid. De studie bereidt studenten voor op bestuurlijke en strategische posities bij (semi-) overheidsinstellingen of in de privésector over duurzaamheidsvraagstukken en hierbij de leiding te nemen en verschillende actoren te verbinden.

Het nieuwe Engelstalige masterprogramma Governance of Sustainability is een samenwerking tussen het Centrum voor Milieuwetenschappen en het Instituut Bestuurskunde en zal worden gevestigd op de campus Den Haag. De beoogde start van het programma is 1 september 2019.

Lees meer over het programma

Schrijf je in voor de studiepresentatie tijdens de Masterdag

Accreditatie en startprogramma

Let op: de Universiteit Leiden wacht op de officiële goedkeuring van accreditatieorganisatie NVAO voor dit masterprogramma. De Universiteit Leiden is van plan de opleiding per 1 september 2019 aan te bieden. Na ontvangst van de officiële goedkeuring kunnen studenten zich via Studielink aanmelden. Ben je geïnteresseerd in dit programma en wilt je op de hoogte blijven, vul dan dit formulier in.