FSW Grassroots en grass shoots subsidies naar Pedagogische Wetenschappen

Dit najaar zijn alle grassroots en 1 grass shoots naar maar liefst 7 pedagogen gegaan! Met deze subsidies gaan de aanvragers de komende tijd aan de slag met hun onderwijsinnovatie.

3 Grassroots

Harold Nefs, Sarah Plukaard en Ruth Zandvliet hebben een subsidie gekregen voor idee om van de M&T werkgroepen echte practica te maken. Zo leren studenten niet alleen hoe dataverzameling en -analyse in de praktijk gaat, maar vooral ook dat het leuk kan zijn.

Carlijn Bergwerff ontving €1.000,- om interactieve 360°-filmpjes te ontwikkelen van gesprekssituaties (virtual reality), waardoor studenten kunnen oefenen met het toepassen van gesprekstechnieken in complexe situaties uit het pedagogische werkveld.

Elise Swart en Marga Sikkema-de Jong kregen een grassroots voor hun experiment om met de mobiele EEG-headset door te voeren. Bachelor- en masterstudenten krijgen op deze manier hands-on onderzoekservaring met EEG-data die op locatie kunnen worden verzameld.

1 Grass shoots

Daisy Smeets ontving een Grass shoots voor haar idee om studenten zelf toetsvragen te laten maken en om vervolgens deze te ‘taggen’ met de thema’s die in de vragen aan bod komen. Hierdoor krijgen studenten op een activerende manier inzicht in de samenhang tussen de colleges. Deze innovatie heeft zichzelf aantoonbaar bewezen en kan worden doorgevoerd in het onderwijs.

Grassroots en -shoots subsidies voor onderwijsinnovatie

Grassroots projecten (maximaal €1.000,-) zijn bedoeld om veelbelovende experimenten uit te voeren of onderwijsinnovaties van bescheiden formaat door te voeren. Grass shoots projecten (maximaal €8.000,-) zijn er om onderwijsinnovaties die zichzelf aantoonbaar bewezen hebben door te voeren in het onderwijs. Deze subsidies maken deel uit van het ICT & Onderwijsprogramma en worden 2x per jaar aangeboden door de Faculteit der Sociale Wetenschappen. Meer over FSW Grassroots en Grass shoots subsidies ››