Ben Van Rompuy spreekt op conferentie over digitale mededinging

Op 24 oktober 2018, organiseerde de European Competition and Regulatory Law Review (CoRe), the Computer and Communications Industry Association (CCIA) and the Vrije Universiteit Brussel de tweede “Competition Policy and Online Markets” conferentie in Brussel.

Dr. Ben Van Rompuy, Universitair Docent Europees Mededingingsrecht aan het Europa Instituut en redacteur van CoRe, nam deel aan een panel discussie over de uitdagingen die digitale markten stellen voor de handhaving van het mededingingsrecht. Samen met Jacques Steenbergen (Belgische mededingingsautoriteit), Maria Coppola (US Federal Trade Commission), Andrew Leyden (Gerecht van de EU), and Antonio Capobianco (OESO), besprak hij o.a. innovatiebezwaren bij de beoordeling van  overnames in digitale markten en de rol van data als bron van marktmacht.

Een video met hoogtepunten van de conferentie is hier beschikbaar.