Maartje van der Woude Visiting Scholar bij UC Berkeley

Hoogleraar Rechtssociologie Maartje van der Woude (Van Vollenhoven Instituut) zal gedurende de komende 6 maanden als visiting scholar verbonden zijn aan het 'Center for the Study of Law & Society' van de 'University of California' in Berkeley.

In deze periode zal ze, met uitzondering van het tweede blok van het eerste semester, ook daadwerkelijk in Berkeley verblijven om daar te schrijven aan het eerste boek dat zal voortvloeien uit haar NWO VIDI project "Getting to the Core of Crimmigration". Het boek zal een interdisciplinair werk over Europees grenstoezicht worden en worden uitgegeven door Routledge. Van der Woude is een regelmatige bezoeker van het Center for the Study of Law & Society sinds ze daar in 2008 voor een periode van negen maanden verbleef als onderdeel van haar promotieonderzoek.