Leo Lucassen vs. Paul Scheffer over de toekomst van migratie bij De Balie

Migratie en Integratie zijn emotionele onderwerpen van debat. Het is een onderwerp dat als geen ander de politiek en het stemgedrag van burgers lijkt te beïnvloeden. Leo Lucassen, hoogleraar bij Universiteit Leiden en Paul Scheffer, hoogleraar bij Universiteit van Amsterdam volgen deze onderwerpen al decennia en buigen zich gezamenlijk over de toekomst van migratie.

Bekijk het fragment

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of

Het gesprek werd gevoerd naar aanleiding van de recente publicatie van twee essays van de beide professoren op verzoek van de Wetenschappelijke Raad van het Regeringsbeleid (WRR). Hedendaagse migratiebewegingen zetten het huidige migratiebeleid onder druk en roepen de vraag op of aanpassingen nodig zijn. Ter stimulering van het beleidsdebat heeft de WRR twee wetenschappers gevraagd om een essay te schrijven over de toekomst van het migratiebeleid: Prof dr. Leo Lucassen (UL) en Prof. dr. Paul Scheffer (UvA/TiU).