‘Staging Perception’ in Haagse The Grey Space in the Middle

Op maandag 3 september strijkt het ARC-forum (art_research_convergence) neer in het Haagse The Grey Space in the Middle. Het platform, geïnitieerd door de Leiden University Academy of Creative and Performing Arts (ACPA) en gericht op artistiek onderzoek, staat tijdens deze sessie in het teken van de vraag hoe onze waarneming in en door kunst wordt gevormd.

Staging Perception

In deze tweede sessie van het ARC forum zullen vier presentaties laten zien hoe kunst een podium verschaft voor het onderzoek naar waarneming. De presentaties richten zich op hoe kunstwerken de grenzen verkennen van hoe wij onze wereld ervaren, met gebruikmaking van digitale beeldmanipulaties, 3D prints, een geluid-canvas en audiovisuele projecties.

Presentations of:

Alexandra Arshanskaya - Reflection on expanding spaces - performance

Tiwanee van der Horst - Within a painting - installatie

Katrina Glowicka - Aesthetics of the underrepresented - performance / lecture

Budhaditya Chattopadhyay - Expanded Object - installatie

Moderator: Gabriel Paiuk

Respondent: Miguelángel Clerc

ARC

Seizoen 2018 biedt nog vijf sessies waarin steeds een aantal geselecteerde kunstenaar-onderzoekers werk presenteren. Dit doen zij door middel van exposities, installaties, lezingen en optredens. Deze twee uur durende sessies vinden plaats op iedere eerste maandag van de maand in culturele hotspots in Den Haag:

The Grey Space in the Middle – Paviljoensgracht 20 in Den Haag- 3 september - 19.00-21.00 uur

Studio Loos - 1 oktober - 19.00-21.00 uur

De Nieuwe Regentes -  5 november - 19.00-21.00 uur

Korzo Theater - 3 december - 19.00-21.00 uur

Online sessie – datum en tijd n.n.b.

De sessies zijn vrij toegankelijk.

Voor meer informatie zie www.art-research-convergence.org