Opening Studentencentrum Beehive in Den Haag

Het studentencentrum (Student Centre The Hague) opent vanaf 1 oktober gefaseerd zijn deuren. Het Studentencentrum Den Haag heet voortaan Beehive. Beehive staat voor verbinding, een eigen identiteit, activiteit en samenhang. Deze ontmoetingsplek voor studenten zet zich in voor een beter studenteleefklimaat in Den Haag.

Logo beehive (studentencentrum in Den Haag)

Beehive

De universiteit wilde graag een naam die de jonge Haagse gemeenschap moet gaan verbinden.
Met meer zichtbare samenwerking tussen studentenorganisaties, studenten en de Universiteit Leiden. De universiteit hoopt hiermee bij te dragen aan het ‘wij-gevoel’. Naast een studieruimte (Bee Quiet!), huisvest het gebouw ook Student Support Services, het uitzendbureau Jobmotion en het Academisch Talencentrum. Studentenorganisaties en studieverenigingen nemen ook hun intrek: het Leiden University Green Office, de Afro Student Organisation, AIESEC, ESN en Radio8 Radio. Ook zijn er vele kantoorfaciliteiten en vergaderruimtes.

Fitness @ The Buzz

Het Universitair Sportcentrum (USC) met de passende naam The Buzz, opent vanaf oktober. Je kunt hier terecht voor groepslessen, cardio en training. Dit alles met de nieuwste innovatieve inzichten en bijbehorende apparatuur. De aantrekkelijke tarieven maken het sportcentrum de goedkoopste sportschool van Den Haag.

Meer informatie over het sportcentrum in Den Haag

Officiële opening

Omdat niet alle voorzieningen tegelijkertijd opengaan, vindt de officiële en feestelijke opening in november plaats. De datum en het definitieve programma worden nog bekendgemaakt.

Meer informatie over het studentencentrum en alle faciliteiten