Nicholas Vrousalis wordt EURIAS fellow aan de Universiteit van Aarhus

Politiek filosoof Nicholas Vrousalis (Universiteit Leiden) heeft een EURIAS Fellowship gewonnen aan het Institute for Advanced Study (AIAS) van de Universiteit van Aarhus. Van 1 oktober 2018 tot 31 juli 2019 zal Vrousalis aan dit Deense onderzoeksinstituut werken aan zijn project ‘Inequality against Freedom: Economic Power, Markets, and the Workplace’.

EURIAS staat voor European Institutes for Advanced Study. Hun fellowships, ter waarde van €60,000, zijn prestigieus en veelgevraagd. 795 wetenschappers deden een gooi naar een fellowship; 163 voorstellen haalden de shortlist. Daarvan werd de helft gehonoreerd. De Universiteit van Aarhus zag in Vrousalis’ plan veel potentie en raakvlakken met de eigen onderzoeksagenda. Voor Vrousalis is zijn tien-maandelijkse fellowship een buitenkans: Aarhus huisvest een aantal vooraanstaande politiek filosofen. Met twee daarvan werkt hij al enige tijd nauw samen; met anderen kan Vrousalis de komende tijd de banden aanhalen.

Nicholas Vrousalis

Further reading

Website EURIAS

The critique of inequality (over Vrousalis’ onderzoeksproject)