Succesvolle eerste MOSE workshop voor jonge onderzoekers

Op 28 en 29 juni kwamen onderzoekers vanuit verschillende EU lidstaten samen op de Leidse Rechtenfaculteit voor de eerste MOSE workshop voor jonge onderzoekers.

Als deel van Jorrit Rijpma’s Jean Monnet leerstoel was eerder dit jaar een oproep verzonden om voorstellen in te dienen. Deze oproep nodigde jonge onderzoekers (promovendi of recent gepromoveerden) uit om te reflecteren op het thema “Mobiliteit en Veiligheid in Europa: het accommoderen van verandering en de handhaving van waarden”.

Het onderwerp van de workshop valt niet alleen binnen het Jean Monnet project van Rijpma, maar houdt ook verband met het algemene onderzoeksprogramma van het Europa Instituut over de progressie van EU recht.

Onderzoekers vanuit verschillende Europese landen werden vergezeld door promovendi uit Leiden en academici en professionals vanuit de overheid, ministeries en NGO’s. Als zodanig ontvingen de sprekers waardevolle feedback op hun papers van collega’s, ervaren onderzoekers en experts uit de praktijk.

MOSE workshop programma en profielen.