Physics Summer School van start

Het Leidse natuurkunde-instituut organiseert van 22 juli tot 1 augustus haar jaarlijkse Summer School: ‘Modern Physics at all Scales’.

Tweede- en derdejaars bachelorstudenten van over de hele wereld komen naar Leiden om deel te nemen aan een programma dat gevuld is met colleges, rondleidingen en culturele evenementen. De deelnemers krijgen de kans om zowel experimenteel als theoretisch natuurkundig onderzoek te verkennen, zoals:

• Het quantumuniverum en haar afdruk aan de hemel
  • Natuurkunde van de levende cel
  • Quantumcomputers en -communicatie
  • Single-molecule optica en -electronica
  • Quantum imaging technieken
  • Natuurkunde van metamaterialen

In totaal zijn 36 getalenteerde studenten geselecteerd voor deelname uit landen binnen en buiten Europa, zoals Brazilïe, China, Oekraïne en de VS. De deelnemers krijgen college van het merendeel van de Leidse natuurkundeprofessoren en nemen deel aan interactieve lab tours door alle Huygens- en Kamerlingh Onneslaboratoria. Het culturele programma bestaat uit een bezoek aan Amsterdam, een pub quiz, een boottocht en een fietstocht door de duinen. Klik hier voor het volledige programma.

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of