Jaap de Hoop Scheffer opent academisch jaar 2018-2019

Tijdens de officiële opening van het academisch jaar 2018-2019 op maandag 3 september spreekt Jaap de Hoop Scheffer over Europa en de toekomst van ons continent in een woelige, onvoorspelbare wereld. Dat doet hij in een lezing én een gesprek met Imane Maghrani, die World Politics and Global Justice studeerde aan onze universiteit.

In de Pieterskerk wordt het studiejaar traditiegetrouw geopend door het studenten- en bestuurderscortège, gevolgd door verschillende toespraken en muzikale voordrachten.

De toekomst van Europa

Jaap de Hoop Scheffer geeft eerst een lezing over hoe hij naar de toekomst van Europa kijkt. Daarna gaat hij in gesprek met Imane Maghrani, een ambitieuze vrouw die werkzaam is als Education Executive bij Prince’s Trust in Londen. Hoe kijkt zij (de jongere generatie) naar de toekomst van ons continent, vergeleken met de oudere Europeaan?

De Hoop Scheffer is verbonden aan de universiteit als hoogleraar International Relations and Diplomatic Practice (Faculteit Governance and Global Affairs). Imane Maghrani  is alumna World Politics and Global Justice, en voormalig student-assistent van De Hoop Scheffer.

Programma en aanmelden

Vice-rector magnificus Hester Bijl praat u bij over Challenges in Education, studentenmuziekgezelschap Sempre Crescendo zorgt voor een muzikaal intermezzo. Rector magnificus en voorzitter van het College van Bestuur Carel Stolker neemt de opening en afsluiting van de ceremonie voor zijn rekening. Na afloop is er rond 17.00 uur een receptie, waarvoor u ook van harte bent uitgenodigd.

Voor meer informatie over de opening, bekijkt u het uitgebreide programma
Wilt u er graag bij zijn? Meldt u zich dan aan voor 24 augustus.