Winnaars Wetenschapscongres 2018

Anne Grooten, Kiki Kuiphuis en Tycho Melles hebben maandag 11 juni met hun profielwerkstukpresentaties het 'Wetenschapscongres voor vwo' gewonnen.

Tijdens de twaalfde editie van het Wetenschapscongres voor vwo kregen Anne en Kiki de wisselbeker voor de maatschappijprofielen uitgereikt voor de presentatie van hun profielwerkstuk Leren differentiëren. Deze beker prijkt een jaar lang in de prijzenkast van hun school, CSG Liudger in Drachten.

Bij de natuurprofielen sleepte Tycho Melles van Het 4e Gymnasium in Amsterdam de eerste prijs in de wacht met zijn presentatie De Icaro maris: een onderzoek naar en het ontwerpen van de 'ideale' hydrofoils voor een laser. Eerder deze maand viel Tycho ook al in de internationale prijzen bij OKSEF 2018, een Science Energy Engineering Fair in Izmir, Turkije.

Onderzoeksworkshops

Voorafgaand aan alle inspirerende onderzoekspresentaties, volgden de deelnemers ’s morgens de keynote speech van Maarten Lamers en namen zij in twee rondes deel aan diverse workshops over onderzoeksmethoden, onderzoeksvragen, het gebruik van bronnen en de onderzoekscyclus.