Jelle van Buuren in De Telegraaf over risicovolle inzamel actie voor de Belgisch-Marokkaanse imam Tarik Ibn Ali

Tijdens een drie uur durende live-uitzending op het Nederlandse onlinetelevisiekanaal Islaam.tv werd op 31 mei 100.400 euro toegezegd aan de Belgisch-Marokkaanse imam Tarik Ibn Ali.

Ibn Ali werd vorig jaar in zijn woonplaats Birmingham opgepakt en uitgeleverd aan Spanje op verdenking van het rekruteren van jihadisten, via YouTube-video’s. Voornamelijk Belgische en Nederlandse sympathisanten doneerden geld, omdat zij geloven in zijn onschuld. Jelle van Buuren, Universitair Docent aan het Instituut of Security and Global Affairs van de Universiteit Leiden, vindt de actie ’risicovol’: “Spanje laat hem niet zomaar oppakken. Door geld over te maken, zou je strafrechtelijk heel dicht in de buurt kunnen komen van terrorismefinanciering”, En dat is toch echt verboden in Nederland.”

Lees hier het volledige artikel.