Carrièreprijzen voor psychologen Kim de Jong en Eiko Fried

Twee Leidse psychologen ontvangen een prijs voor de stappen gemaakt in hun wetenschappelijke carrière bij Klinische psychologie. Kim de Jong ontvangt de 'Outstanding early career award', Eiko Fried is gekozen tot 'Rising star'.

Kim de Jong

Kim de Jong - Outstanding Early Career Achievement Award

De Jong, universitair docent bij Klinische Psychologie heeft tijdens het congres van de Society for Psychotherapy Research de prijs in ontvangst mogen nemen voor haar onderzoek naar psychotherapie. Dit onderzoek richt zich op Routine Outcome Monitoring (ROM) en het geven van feedback aan therapeuten over hoe hun patiënten vooruitgaan in de behandeling. ROM is in de afgelopen 10 jaar wereldwijd op grote schaal geïmplementeerd in GGZ instellingen. En hoewel onderzoek aantoont dat ROM een effectieve methode is om uitkomsten te verbeteren, is er aardig wat variatie in hoe groot het effect is. Het onderzoek van de Jong richt zich op het identificeren van effectieve elementen van ROM feedback, met specifieke interesse voor de rol van de therapeut.
Meer informatie over het onderzoek van Kim de Jong

Eiko Fried

Eiko Fried - Rising Star

Fried, universitair docent bij Klinische psychologie heeft van de Association of Psychological Science (APS) de Rising Star ontvangen voor gepromoveerde psychologen die uitmuntende prestaties leveren in het beginstadium van hun wetenschappelijk onderzoek.

Fried: 'I’m extremely humbled to be on the same list as many amazing researchers I’ve been looking up to for years.'

Lees meer op de website van Eiko Fried:
Assistant professor, APS rising star, and some papers