Doe mee aan ons onderzoek naar betere zorg voor depressieve jongeren

De vier Leidse promovendi Loes Janssen, Mirjam Wever, Dianne van der Heide en Lisanne van Houtum werken mee aan onderzoek om depressieve jongeren te helpen met een betere diagnostiek. Doe je mee? Ook ouders van jongeren zonder psychische klachten zijn welkom.

Mirjam Wever bij rector magnificus Carel Stolker met eyetracker

Loes Janssen: 'Met dit onderzoek 'Relaties en Emoties in Ouder-Adolescent Interactie (RE-PAIR)' hopen we meer inzicht te krijgen hoe emoties en gedrag van ouders en jongeren elkaar beïnvloeden. We werken aan betere diagnostiek voor depressieve jongeren. Door gebruik te maken van verschillende methoden, met vragenlijsten, een onderzoeksdag, elektronische dagboeken en fMRI willen we bijdragen aan betere zorg voor depressieve jongeren.' Het onderzoek staat onder leiding van Bernet Elzinga. Verder zijn Marieke Tollenaar, Bart Verkuil, Geert-Jan Will, Lisanne van Houtum en Dianne van der Heide betrokken bij RE-PAIR.

Meedoen aan RE-PAIR?

Bij de opening van het Leids Universitair Behandel en Expertise Centrum (LUBEC) nam Carel Stolker als eerste plaats achter de eyetracker, dat een onderdeel is van het RE-PAIR onderzoek. Wil je ook meedoen en zo bijdragen aan betere zorg voor depressieve jongeren? Of wil je meer weten over het RE-PAIR onderzoek? Ook ouders van jongeren zonder psychische klachten zijn welkom.

Neem een kijkje op de website van RE-PAIR.