Doe mee met de Leiden Science Run en help vluchtelingen

Hou je van (hard)lopen of zet je je graag in voor een goed doel? Doe dan mee met de Leiden Science Run op 29 september! Vorm een team samen met bijvoorbeeld je oud-studie- of -huisgenoten voor deze hardloopestafette van 5 km rondom de campus van de Faculteit der Wiskunde en Natuurwetenschappen.

Estafette

Je loopt de wedstrijd in estafettevorm: een team bestaat uit 4 personen, hiervan loopt elke deelnemer 5 km. Elk team draagt bij aan het goede doel met het inschrijfgeld van 20 euro en door familie, vrienden en collega’s te vragen hen te sponsoren.

Je start en finisht bij de Faculteit der Wiskunde en Natuurwetenschappen. Het parcours is 5 km lang en gaat over het Bio Science Park in Leiden en Oegstgeest. Iedereen is welkom om te doen: studenten, medewerkers, alumni en alle anderen die geïnteresseerd zijn.

Steun student-vluchtelingen

Het doel van de Leiden Science Run is om zoveel mogelijk geld op te halen voor de Stichting voor Vluchtelingstudenten UAF. Het UAF gelooft in het talent en doorzettingsvermogen van hogeropgeleide vluchtelingen en helpt hen bij hun studie en het vinden van een baan op niveau.

De Universiteit Leiden organiseert deze sponsorwedstrijd in samenwerking met het Universitair Sportcentrum en hardloopvereniging Currimus.

Alumnus Teun Sweere over Leiden Science Run

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of