Research Seminar Constant Hijzen

Op dinsdag 20 maart gaf Constant Hijzen, universitair docent Intelligence Studies aan het Instituut Security and Global Affairs (ISGA) een lezing in de serie research seminars van Diplomacy and Global Affairs , getiteld “Over tikkende tijdbommen: Westerse diensten tegen politiek geweld en terrorisme, 1970-nu”. Hier presenteerde hij zijn nieuwe onderzoeksproject, dat gefinancierd wordt door de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV).

Het doel is om een wetenschappelijk vergelijkend onderzoek te schrijven over de manier waarop de veiligheidsdiensten van het Verenigd Koninkrijk, (West-)Duitsland en Nederland zich hebben aangepast aan inlichtingenwerk tegen politiek geweld en terrorisme sinds de jaren ’70 van de vorige eeuw.

Lees meer over de lezing op de Engelse kant van deze pagina.