De publicatie van het boek van Bart Schuurman: 'Becoming a European Homegrown Jihadist'

Het boek "Becoming a European Homegrown Jihadist" van Dr. Bart Schuurman, universitair docent aan het Instituut Security and Global Affairs (ISGA), is gepubliceerd door de Universiteit van Amsterdam op 22 maart 2018.

Het boek gaat in op de vraag "Hoe en waarom worden mensen betrokken bij het Europese homegrown jihadisme?" Door middel van een diepgaande studie van de Nederlandse Hofstadgroep, berucht vanwege de moord op de filmmaker Theo van Gogh in november 2004 en voor het beramen van tal van andere terroristische aanslagen. De Hofstadgroep biedt een kijkje in het bredere fenomeen van het ‘homegrown’ opgroeiende jihadisme dat in 2004 in Europa ontstond en vandaag de dag nog steeds bij ons is.

Bij interesse kunt u het boek vooraf reserveren via Amsterdam University Press