Geschiedenis, Oudheidstudies, Ruslandstudies en Neerlandistiek ‘topopleidingen’ in Keuzegids Masters

In de Keuzegids Masters van maart 2018 krijgen de masteropleidingen Geschiedenis, Oudheidstudies, Russische en Euraziatische Studies en Neerlandistiek het predicaat ‘Topopleiding’. De gids baseert de resultaten onder meer op de mening van studenten (via de Nationale Studenten Enquete) en op die van experts (NVAO).

Topopleidingen

De onafhankelijke Keuzegids zet alle (master)opleidingen per vakgebied bij elkaar zodat studiekiezers makkelijk kunnen vergelijken. Opleidingen die zeer goed scoren verdienen het predicaat ‘Topopleiding’. De vier Leidse opleidingen scoren allen bovengemiddeld hoog en (boven de 75 punten) en zijn allen de beste in hun vakgebied van Nederland.

De researchmaster van Classics and Ancient Civilisations wordt door de Keuzegids een ‘echte topper’ genoemd. ‘De docenten geven  op zowel inhoudelijk als didactisch vlak uitstekende lessen’. History (research) is een stuk positiever beoordeeld dan vorig jaar. Studenten prijzen vooral de kwaliteit van de docenten en wetenschappelijke vorming van het programma.

Studenten van Russian and Eurasian Studies zijn ook dik tevreden. Volgens de resultaten in de Keuzegids krijgen ze goede begeleiding en ook genoeg wetenschappelijke vaardigheden mee. De Keuzegids noemt ook Neerlandistiek een ‘topper’, de opleiding wordt geprezen voor het sterke inhoudelijke programma.