Erwin Muller nieuwe decaan FGGA

Professor mr dr E.R. (Erwin) Muller wordt met ingang van 1 september 2018 decaan van de Faculteit Governance and Global Affairs van de Universiteit Leiden in Den Haag. Muller volgt prof. dr. Kutsal Yesilkagit op die recent is teruggetreden als decaan.

Professor Muller (1965) is hoogleraar Veiligheid en Recht aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Universiteit Leiden en vicevoorzitter van de Onderzoeksraad voor Veiligheid. De laatste functie zal hij per 1 september neerleggen.

Muller krijgt, naast zijn decanaat, ook een bestuurlijke rol waarbij hij zich zal richten op de verdere ontwikkeling van de ambities van de Universiteit Leiden en de stad Den Haag.

Professor Erwin Muller

Erwin Muller was eerder wetenschappelijk directeur van het Instituut voor Strafrecht & Criminologie van de Universiteit Leiden en vicedecaan van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Universiteit Leiden, met onderwijs als de belangrijkste portefeuille.

Het College van Bestuur is ingenomen met de benoeming. 'Erwin Muller is een zeer ervaren onderzoeker, docent en bestuurder, met een enorm maatschappelijk en wetenschappelijk netwerk. We kijken uit naar de samenwerking en hebben er het volste vertrouwen in dat hij de positie van de universiteit in Den Haag verder zal versterken', aldus Carel Stolker, rector magnificus en voorzitter van het College van Bestuur.