200 jaar archeologie

200 jaar geleden, in 1818, werd Caspar Reuvens benoemd tot hoogleraar in de Archeologie aan Universiteit Leiden. Dit was het begin van academisch archeologisch onderzoek in Nederland. Ter ere van deze gelegenheid organiseert de faculteit het hele jaar door activiteiten die te maken hebben met de toekomst van de archeologie.

De toekomst van archeologie

Archeologie heeft altijd vooruit gelopen op het gebied van technische innovaties. Dus in plaats van alleen terug te kijken in dit jubileumjaar, werpen we ons blik op de toekomst van de archeologie.

Bezoek onze jubileumwebsite met nieuws en activiteiten over de meest recente innovaties. Van het gebruik van istopen en antiek DNA, tot 3D technologieën die oude archeologie vindplaatsen tot leven brengen.