Lund-Leiden subsidie voor onderzoek naar discretionaire bevoegdheid in het internationaal recht van de Zweedse Onderzoeksraad

Prof.dr. Ulf Linderfalk en dr. Anna Nilsson (Universiteit van Lund, Zweden), en Prof.dr. Eric De Brabandere hebben een subsidie van SEK 6.525.000 (EUR 657.256) ontvangen van de Zweedse Onderzoeksraad (‘Vetenskapsrådet’) om onderzoek te doen naar discretionaire bevoegdheid in het internationaal recht.

Prof.dr. Eric De Brabandere.
Prof.dr. Eric De Brabandere

Het onderzoeksproject is gericht op het onderzoeken van de criteria die de uitoefening van discretie binnen en over een aantal verschillende gebieden van internationaal recht beperken. Het doel van dit onderzoek is om een beter begrip te krijgen van het concept ‘discretie’ en de verschillende toepassingen ervan in het internationaal recht. Prof.dr. Eric De Brabandere is hoogleraar international geschillenbelsechting en voorzitter van het Grotius Centre for International Legal Studies. Zijn bijdrage aan het project zal zich met name richten op internationaal investeringsrecht en -arbitrage, en internationale geschillenbeslechting.

De Universiteit van Lund en de Universiteit Leiden zijn beide lid van de League of European Research Universities (LERU).