Aukje Nauta benoemd tot bijzonder hoogleraar

Organisatiepsycholoog Aukje Nauta is per 1 januari 2018 benoemd tot bijzonder hoogleraar 'Enhancing individuals in a dynamic work context' aan de Faculteit der Sociale Wetenschappen van de Universiteit Leiden.

De benoeming vond plaats door de interuniversitaire ambachtsschool Sioo voor een periode van vijf jaar.

Aukje Nauta promoveerde in de organisatiepsychologie aan de Universiteit van Groningen in 1996.  Ze werkte als post-doc en universitair docent aan de Faculteit van Management en Organisatie van de Universiteit van Groningen van 1997-2002. Ze was senioronderzoeker en consultant bij TNO van 2002-2007. Van 2011 tot en met 2015 was zij bijzonder hoogleraar voor de Nederlandse Stichting voor Psychotechniek NSvP-leerstoel aan de Universiteit van Amsterdam.

Van 2012-2016 was Nauta kroonlid van de Sociaal Economische Raad (SER). Sinds 2010 ondersteunt ze als partner en adviseur van 'Factor Vijf Organisatieontwikkeling' organisaties met actieonderzoek en advies over werkrelaties, inzetbaarheid en conflictmanagement.

Nauta publiceerde over verschillende onderwerpen in HRM en organisatiepsychologie, zoals prosociaal gedrag, conflict, onderhandelen en mediation in organisaties, sociale vergelijking, teamwork en duurzame inzetbaarheid.

(bron: LinkedIn)