Talentvolle Leidse studenten op het podium

Ook dit collegejaar wordt het publiek weer verrast door de klassieke concerten van onze Practicum Musicae studenten. Dit jaar kent het ensemble vele nieuwe gezichten, waaronder vier nieuwe jazz-zangeressen, een nieuwe hoorn, hobo, klarinet, harp en saxofoon.

Donderdag 26 oktober vond het eerste Practicum Musicae concert in de Lokhorstkerk van dit collegejaar plaats. Een prachtig programma werd uitgevoerd door o.a. het Sleutelkwartet en pianiste Friederike Pank, het prijswinnende blokfluitduo Eline Fung Fen Chung en Jasperina Verheij, PM’s eigen heldentenor Janusz Meylahn en Annemarie Abbing, een Ellie Ameling in de dop. Ook dit komende jaar wordt het publiek weer verrast door de vele nieuwe gezichten met maar liefst vier nieuwe jazz-zangeressen, een nieuwe hoorn, hobo, klarinet, harp en saxofoon.

Practicum Musicae

In Leiden lopen bijna 70 getalenteerde studenten rond, die naast hun studie ook nog het talenttraject Practicum Musicae aan het Koninklijk Conservatorium volgen. Iedere laatste donderdag van de maand is er een concert van deze studenten in de Leidse Lokhorstkerk. Het concert begint om 17:00 en duurt een uur. De combinatie van een universitaire studie in Leiden en een kunstopleiding in Den Haag is een initiatief van de Academy of Creative and Performing Arts (ACPA), een unieke samenwerking tussen de Hogeschool der Kunsten Den Haag en de Universiteit Leiden. De Leidse studenten krijgen les van (inter-)nationale top-docenten en kunnen zo hun muzikale talenten tot bloei brengen. Beluister het zelf in de Lokhorstkerk. Toegang is gratis, een vrijwillige bijdrage wordt gewaardeerd.

Concertreeks 2017-2018

• 30 november 17:00-18:00 Lokhorstkerk
  • 22 december 19:30 Groot PM-kerstconcert, A. Schönbergzaal Koninklijk Conservatorium, Den Haag
  • 25 januari 17:00-18:00 Lokhorstkerk