Kunstwerk Fluisterende wind van Edwin van der Heide geopend

Robert Strijk, wethouder van Economische Zaken, Bereikbaarheid, Cultuur en Binnenstad van de gemeente Leiden, opende woensdag 29 november 2017 het kunstwerk 'Fluisterende Wind' van Edwin van der Heide.

Fluisterende wind bevindt zich in de nieuwe passage die dwars onder het onlangs gerenoveerde P.J. Vethgebouw van de Universiteit Leiden loopt en vormt een nieuwe verbinding tussen de Sterrewacht en de Hortus botanicus.

Het werk bestaat uit een wandreliëf van 12,5 bij 2,5 meter en een 8-kanaals generatieve geluidscompositie. De compositie creëert een continuüm tussen ruis en menselijke stem wat resulteert in momenten waarop wind lijkt te gaan fluisteren.

Kunstenaar Van der Heide is als docent verbonden aan de masteropleiding Media & Technology.