eLaw workshop op het Big Data Value Forum in Versailles

Op 22 november 2017 organiseert eLaw - het Centrum voor Recht en Digitale Technologie aan de Universiteit Leiden, samen met partners van het e-SIDES-project een workshop over de ethische, juridische en sociaaleconomische implicaties van big data.

Karolina La Fors
Bart Custers

De workshop zal plaatsvinden in het kader van het European Big Data Value Forum (EBDVF) die van 21 tot 23 november in Versailles (Palais de Congrès), Frankrijk, zal plaatsvinden. Het forum wordt georganiseerd in samenwerking met de Big Data Value Association en de Europese Commissie.

Het idee achter het forum is het creëren van een platform waar de nieuwste uitdagingen en kansen van de toonaangevende industriële toepassingen en toekomstige opvattingen van big data technologieën en de huidige, relevante juridische en beleidsontwikkelingen, kunnen worden besproken door vertegenwoordigers van industrie, beleid, academie en meer. Tijdens de workshop presenteert en bespreekt eLaw de laatste resultaten van het e-SIDES project. Daarnaast zal de workshop gebruikt worden om de eerste bevindingen in perspectief te zetten. We zullen tijdens de workshop inventariseren met welke nieuwste uitdagingen worden systeemontwikkelaars, data wetenschappers, gebruikers en anderen die verband houden met privacy-preserving big data technologieën geconfronteerd. Deze inzichten zullen we gebruiken om toekomstige doelstellingen van het project te realiseren.